torsdag 7 juli 2016

Mera somrigt

Nu har jag inte skrivit på så himla länge så jag skulle vilja göra en resumé över tid som flytt. Men det tar för lång tid så det är bättre jag går direkt på nu och plockar upp vad som hänt under våren senare.
Vi for till Lönnhöjden före midsommar som vanligt. Jag hade velat åka dit lite tidigare i juni men vi är ju pensionärer och har sååå mycket att göra.
Jag tog med med två stickningar att göra klara , tre böcker, en surfplatta och en mobil. Jag stickade inte speciellt mycket! Det ÄR inte roligt att göra klart gamla grejer. Nu är det en tröja till J som han väntar på så lite dåligt samvete har jag.
Jag har läst en halv bok. Flickan under jorden av Elly Griffiths.
Jag har surfat massor. Datamängden tog slut, ska inte tala om hur mycket det var! Jag släktforskar på nätet och då är det lätt att bli sittandes.
Mina rötter i Lönnhöjden  går tillbaka till mitten av sjuttonhundratalet, men det får jag ta en annan gång.


Sedvanligt midsommarfirande i Säfsen vilket är jättetrevligt. Här en jättesöt, för mig okänd, liten speleman.
Har man folkdräkt går man in gratis ;-)
Såg också en underbar
folkdräkt från Finnmarken
Jag tror inte att jag någonsin sett så mycket sommarblommor i dikeskanterna. Lupinerna har tyvärr tagit över lite på vissa ställen, men ändå finns det så mycket sommarblomster och jag kan nog namnen på hälften av dem , knappt det.

Dikeskanten på väg upp till mormor,som jag fortfarande säger.