lördag 18 juli 2015

Finbesök i stugan

I torsdags var flaggan i topp och himlen klarblå. Lite blåsigt var det väl,  men det är ju vackert när flaggan vajar för vinden. Go'a barnbarn på besök hela dagen!



Vi bakade äppelpaj, barnen badade och plaskade omkring i det 18-gradiga vattnet. Jag badade inte!  Ska jag bada i så kallt vatten behöver jag ha minst storstädning eller motionsrunda först!


Bad i  Ömmern och vissa vill inte vara med på bild. 


Sedan lagade vi mat och det blev ugnsbakad lax och potatis med grönsallad till. Går alltid hem!


Vi har blåbär och smultron på tomten och barnen plockade och åt, mest åt . Till  efterrätt blev det vaniljglass.
Den smaken förflyttar mina tankar i tid och rum, till trappan på brukshandeln i Oforsen,
Där satt min bror och jag som barn, på den runda trappan och åt vaniljpinne. Önskar det fanns ett foto på det! Men pappa hade inte med sig kameran när vi åkte och handlade.Skulle man kanske ha?




Rulla ner lillsyster för slänten var kul!