onsdag 13 augusti 2014

Nu blev jag så glad för jag kunde ladda upp bilderna från min systemkamera till datorn! Därför tänker jag lägga ut lite fler bilder från Fattigskogen , med lite bättre skärpa än mobilen har. :-)



Framme, jag har ju bara åkt några mil över skogen....
Jan kör mig, han ska vara i Lönnhöjden när jag är här. Det känns spännande, 
jag har ju inte träffat någon av de andra tidigare, men känner till några från deras bloggar.



Vilken backe! Fattigskogen ligger högt! 
,
Så här fint bodde vi, fyra i varje stuga.
Kastade mig över underslafen, som hade plats för all min packning! 
Hade ju ingen bil jag kunde lämna kvar prylar i ;-) 

Stugan låg otroligt vackert, högt uppe på en ås.

                                                      Utsikt i nordöst mot Dalarna.


                             Frampå eftermiddagen hade många kommit, men det här fotot kan
                             lika gärna vara taget en annan dag, Vi satt ute och stickade varje
                             dag på alla möjliga och omöjliga platser.

                             Närmast Johanna i en blå kofta, jag blev så sugen på att
                             sticka något liknade. Jag har nog lagt till massor av koftor, som
                             favvo på Ravelry, sen jag kom hem. Det fanns så många fina på er alla!

                             Ser ni , Emma stickar! Precis vad jag hörde Lisa säga en dag;
                             men Emma, KAN du sticka! :-)
                             Anna hade honung med sig som vi fick smakprov på. Dessutom
                             berättade hon helt fantastiskt bra om hur produktionen går till och
                             vi lyssnade alla andäktigt! Ingen enda missade quiz-frågan!                                  


Susanne pratar med Kerstin och Amanda koncentrerar sig.. :-)

                                                    Källaren som hörde till vårt hus.

Söndag, hemresedagen blev "dramatisk" med både rök och åska, blixt och dunder. 
 Det är inte dimma utan brandrök från skogsbranden i Sala, 20 mil bort. Vi några som satt ute och stickade men fick till slut ge upp och gå inomhus.